Besluitvorming aan gemeente zijde was noodzakelijk en de daarbij benodigde documenten werden vlot uitgewisseld en getekend. De technische implementatie is vlot verlopen. Na de kick-off is de communicatie tussen onze ICT dienstverlener Fujitsu en eGem opgestart. Gekozen is om de betrokken technische consultants rechtstreeks met elkaar te laten communiceren wat er mede voor gezorgd heeft dat de implementatie vlot verliep. Omdat de filtering en routering niet geheel in de Symantec Mail Gateway’s opgelost kon worden is filtering en routering op Exchange ingezet.”
Hoe is de organisatie betrokken (denk aan de gebruikers, ICT, management)?
“De hele organisatie van de DSD is meegenomen in, met name het belang van veilige email en informatie uitwisseling. Ook het belang van afstemming met de partijen waarmee je informatie uitwisselt. Iedereen zit op een ander technisch en kennis niveau wat email security betreft. Bij de Dienst Sociaal Domein is een key-user aangesteld. Vanuit ICT is een projectleider aangesteld, die de driehoek, interne klant, ICT, eGem aanstuurde. Het DSD management en ICT contract management zijn nauw betrokken geweest bij de besluitvorming en ondertekening van het contract met eGem.”
Hoe zijn jullie verder gegaan na de implementatie?
Nadat de aansluiting is geactiveerd is er technisch gezien weinig vervolg nodig geweest. De oplossing werkt correct.